Nora Miao - anamorphic transfer
en vele andere - 4:3 Dolby Digital Audio.
Regisseur Lenard Ho/ - Original lobby card sets.
Speelduur n.v.t. - Dutch subtitles on/off
Prod. maatschappij Golden Harvest -

The legend

Van het begin tot het einde wordt netjes de levensloop van Bruce Lee doorlopen. Je krijgt wat beelden te zien uit een aantal van zijn films uit Hongkong, waar hij een rol in speelde voordat hij naar Amerika emigreerde. Tijdens deze beelden wordt er uitgelegd wat voor soort jongen Bruce Lee in zijn jeugd was en waarmee hij zich bezig hield. Een goede introductie voor de mensen die iets meer over Bruce Lee willen weten, maar voor mensen die al zijn films al gezien hebben, is maar 35 procent echt interessant. Dit komt hoofdzakelijk door het vele gebruik van beelden uit zijn films die van extra informatie voorzien worden door een voice-over. Tot het exclusieve materiaal behoren beelden van zijn begrafenis, ongebruikte beelden uit 'Game of death' en interviews met Nora Miao en Raymond Chow.

The man and the legend

De eerste documentaire die na Bruce Lee zijn dood gemaakt is, hierdoor heeft alles een heel sentimenteel sfeertje. Veel beelden van zijn begrafenis in Hongkong en Amerika die je verder nergens zo uitgebreid tegenkomt. Een rondleiding door het huis en trainingruimte waar Bruce Lee het laatst woonde en trainde, maken dit een waardevol document voor iedere fan. Veel nog nooit vertoonde beelden die aangevuld worden door wat geacteerd werk om delen van zijn jeugd in beeld te brengen. Voeg hier nog wat beelden van de opnames van 'Enter de dragon' aan toe en je hebt de meest informatieve en originele documentaire ooit over deze legende gemaakt.

Deze dvd bestaat dus uit twee individuele documentaires. Samen de ultieme bron van informatie vormen voor iedere Bruce Lee fan. Geen extra's op deze dvd en dat is niet geheel onlogisch want wat voor valt er aan deze bijna drie uur non-stop info nou nog toe te voegen.

copyright kungfufilms.nl (2003)

Drager dvd Nederlandse video release 'The Legend' Full uncut video version (500 copies) 'The man and the legend'
Beeld kwaliteit goed