Whang Jan Lee - n.v.t.
Dean Shek -
Fung Hak On -
Regisseur Yuen Woo Ping -
Speelduur  94 min -
Prod. maatschappij Seasonal films -

Om de beste te zijn in het kung fu wereld is een eagle claw meester (Hwang Jan Lee) bezig snake stijl meesters uit te roeien. Zijn missie is bijna volbracht en hij is nog hard op zoek naar de laatste overlevende. Cheng fu (Jackie Chan) is wees en niet echt de slimste. Daarom heeft de leraar van een kung fu school hem onderdak gegeven in ruil voor wat schoon maak werk. De leraar is op reis en Cheng Fu is over gelaten aan het machtsmisbruik van de vervangende leraar (Dean Shek). Continue wordt hij als boksbal gebruikt en moet hij dingen schoon maken die opzettelijk vuil gemaakt zijn. Als hij ziet hoe een oude man (Simon Yuen) door een andere school aangevallen wordt, twijfelt hij geen moment en schiet te hulp. Aangezien hij totaal geen vaardigheid bezit op het gebiedt van kung fu worden de rollen omgedraaid en help de oude man die een snake stijl meester blijkt te zijn hem. Cheng fu neemt de oude man mee naar huis en ze drinken samen wat thee totdat hij bij de leraar wordt geroepen… bont en blauw komt hij terug. De snake stijl meester die medelijden met hem heeft probeert hem op te vrolijke met het klassieke spelletje “pak de rijst kom van de meester af”. De volgende ochtend is de oude man weg en heeft hij een boodschap achter gelaten, voetstappen voor de basis van de snake stijl. Als het weer tot een confrontatie komt met de vervangende leraar besluit hij terug te vechten met alle gevolgen van dien. Hij loopt weg van de school en treft de snake stijl meester dodelijk gewond van een gevecht met de eagle claw meester aan, nadat hij hem op de been heeft geholpen gaat bij hem in de leer. Maar de problemen met de eagle claw zijn nog niet op gelost.

Dit is de film waar Jackie Chan in Azië in een klap beroemd mee werd, door het grote succes hebben ze een tweede film gemaakt met de zelfde hoofdrol spelers “drunken master”. De film staat bol van geweldige actie scènes en Jackie chan laat goed zien wat hij in huis heeft, zowel op het gebied van kung fu, als humor. Het verhaal komt af en toe verrassend uit de hoek, dus de film dut geen moment in.

Drager Video
Beeld kwaliteit Redelijk
Geluid kwaliteit Redelijk