Wang Lung Wei - N.v.t.
Ching Li -
Lee Hoi San -
Regisseur Lui Chai Hui -
Speelduur 90 min -
Productie maatschappij   -

Een goed debuut van Lui Chai Hui al regisseur. Een dorp met  twee kung fu scholen betekent rivaliteit onderling en helemaal als de een les geeft in de shaolin vuist techniek en de ander in de Wu Tang  zwaard techniek. De twee leraren twisten continue over wie de beste stijl heeft, maar de leerlingen (Lui Chai Hui en Adam Cheng) zijn beste vrienden. Een Manchu (Wang Lung Wei) prins die kosten wat kost beide stijlen meester wil worden nodigt de twee leraren een voor een uit. Als ze beide weigeren hem les te geven bedenkt hij een list om de leerlingen tegen elkaar op te zetten. De list werk en beide leerlingen gaan naar hun temples om daar meer les te krijgen in hun stijl. De manchu prins nodigt de twee temples uit om het tegen elkaar op te nemen om te bewijzen welke stijl het beste is. Dit zet de twee ex vrienden tegen over elkaar om hun strijd uit te vechten. Het verhaal is wordt een beetje onsamenhangend neer gezet, maar de scènes met het wu tang zwaard maken dit meer dan goed, echt geweldig. De trainingen in de Shaolin tempel zijn een beetje het zelfde als in “the 36th camber of Shaolin” maar niet minder vermakelijk. De training in de Wu Tang tempel daar in tegen in wel vernieuwend, maar dat komt omdat je eigenlijk in films bijna nooit trainingen ziet met de kiem (zwaard). Voeg hier een geweldige opening scène aan toe en je hebt een film met geweldige gevechten mooie sets alleen jammer dat het verhaal in het midden een beetje instort.

Drager Dvd (reg 0) Eastern heroes video release
Beeld kwaliteit Matig
Geluid kwaliteit Matig