Alexander Lo
Robert Tai - Bonus fight
Chu Ker -
Ching Lung -
Regisseur Chang Hsin Yee -
Speelduur 90 Min -

De broer van Shao Yu Pai wordt dood aan getroffen. Het enige bewijsmateriaal is een mes waarvan maar een iemand de eigenaar kan zijn. Shao Yu Pai zweert uit te zoeken wie de dader is en gaat op zoek naar de eigenaar van het mes. Een paar steden verder op woont Lu Tung Chung (Alexander Lo) en hij is degene van wie het mes moet zijn. Nadat Shao Yu Pai een kort gevecht met de leerlingen van Lu Tung Chung gehad heeft komt de meester zelf verhaal halen. Er ontstaat een gevecht dat gelijk eindigd en Lu Tung Chung blijft volhouden dat hij niks met de moord te maken heeft en weigert verder met hem te vechten. Shao Yu Pai geeft hem vier dagen om de moord op te lossen en anders houdt hij hem verantwoordelijk voor de dood van zijn broer. Beide meesters komen niet echt verder in hun onderzoek als Lee Erh (Chin Lung), een bemoeizuchtige houtsnijder, ze van waardevolle informatie voorziet. In ruil voor deze kennis wil Lee Erh graag kung fu lessen, want al jaren was hij te vergeefs op zoek naar een leraar. Langzaam, maar zeker, wordt het steeds duidelijker dat er iemand probeert beide meesters tegen elkaar op te zetten, maar wie.

Een luchtige kung fu komedie met bijna non-stop actie van begin tot het eind. De benen van John Lui en de handen van Alexander Lo maken een leuke combinatie. Ching Lung vult het aan met wat flauwe grappen die netjes binnen het toelaatbare blijven. Alleen rond het midden van de film worden we getrakteerd op een iets te lange kluchtachtige achtervolging door een oud huis. Verder zijn de stommiteiten en gekke bekken van de acteur prima te verwerken. Zijn vaardigheid op kung fu gebied laat wat te wensen over,  maar is prima voor zijn rol al leerling die als de film vordert steeds beter wordt. John Lui laat natuurlijk meer van zijn bekende flexibiliteit zien en brengt niet echt wat nieuws. Gelukkig weet de martial arts choreograaf Robert Tai er nog wel wat leuks van te maken door Ching Lung al hun bewegingen tijdens het vechten op een afstand te laten kopiëren. Verder zijn alle ingrediënten voor een standaard kung fu film aanwezig. Ze zijn alleen net even in een iets ander model gegoten dan het bekende meester-leerling verhaal. Over het algeheel dus iets te veel dezelfde gevechten en na 50 minuten wordt het wat moeilijker om de concentratie er bij te houden. De laatste twintig minuten weten wel te boeien en bestaat uit een gevecht tussen Robert Tai en de ander drie hoofdrol spelers. Compleet met slowmotion en de nodige raken klappen,  want wat is er nou beter dan een-twee tegen een gevecht?

Drager Dvd
Beeld kwaliteit Redelijk
Geluid kwaliteit Redelijk