Tung Wei - N.v.t.
Chan Chai Kai -
-
Regisseur Ting Chun -
Speelduur 90 min -
Productie maatschappij Great China HK Film -

Mar Tien Liang (John Lui) is erg succesvol in zaken en kung fu. Zijn Magic kick is landelijk bekend. Op een dag wordt zijn bedrijf en zijn huis aangevallen door Fang Kang (Phillip Kao). Zonder enige moeite weet Mar Tien Liang zijn aanvaller te doden. Zijn vrouw met wie hij pas getrouwd is, is geschokt door al dit geweld en smeekt hem om nooit meer te vechten. Mar Tien Liang stemt hier mee in. Een tijdje is alles rustig tot opeens zijn personeel lastig gevallen wordt en zijn voorraden geplunderd. Niemand eist de verantwoordelijkheid op voor deze daden. Als de jonge Fan (Tung wei) zich meldt om de meester van de Magic kick uit te dagen, wijst Mar hem de deur om de belofte aan zijn vrouw te houden. De rechterhand van Mar (Chan Kai Chai) denkt dat hier meer achter zit en denkt dat de jonge Fan verantwoordelijk is voor de recente aanvallen. Ze nodigen hem uit om bij hun in huis te komen logeren en hij blijkt inderdaad niet de verantwoordelijke te zijn als de broer van Mar's vrouw ontvoerd wordt. Meteen trekt hij ten strijde  om zijn zwager te redden, maar helaas de overmacht is te groot en zijn zwager vindt de dood. Terug in zijn villa is zijn vrouw verdwenen. Ten einde raad trekt hij ten strijde  tegen de broer van Fang Kang (wederom Phillip Kao).

De Mar's villa zit erg goed in elkaar, het verhaal is een beetje mysterieus omdat je niet echt weet wie er verantwoordelijk is voor de aanvallen. Alles begint schitterend met beelden van boeddha's en een witte tempel met op de achtergrond de muziek van Dominic Fontiere's "Hang em high" een bijzonder sfeervol geheel. John Lui is even lenig als altijd en speelt erg overtuigend, vooral als hij in de bloedhitte in een kooi op het open veld  wordt opgesloten en iemand continue op de tralies staat te slaan. Logische dat je daar gek van wordt. De gevechten zijn lekker gevarieerd en natuurlijk draait het allemaal om de lenigheid van John Lui. Zijn trappen worden op geweldige manier geblokkeerd in een gevecht tegen een groep mannen met stokken, iedere keer als hij trapt sluiten ze zijn been in met meerdere stokken zodat hij niks meer kan. Phillip Kao die in deze film een dubbel rol speelt ziet er briljant uit met grijze pruik, dikke wenkbrauwen en grote snor. Ook leuk om te weten is dat Tung Wei die de rol van Fan speelt en teven de actiechoreograaf  was van de film, in "Enter the Dragon" de rol van Lau speelde. De jonge die aan het begin van de film les krijgt van Bruce lee. De regisseur van de film Ting Chung verdient ook een complimentje, de film heeft erg mooi camerawerk en komt erg ruimtelijk over.

Drager Video
Geluid kwaliteit Matig
Uitgever Eastern Heroes