Pat Ha - n.v.t.
Phillip Chan -
Emily Chu  -
Regisseur Joseph Cheung -
Speelduur 98 min -
Productie maatschappij In gear productions -

Twee wees jongen, Alan (Alan Tang) en Ah Tien (Chow Yun Fat) groeien samen op op de straten van Macau dit gaat niet altijd even makkelijk en als kleine dieven weten ze zich zelf in leven te houden. Alan ontpopt zich als een ware crimineel en met Ah Tien als zijn rechterhand weten ze samen een succesvolle nachtclub op te zetten en geld te verdienen met gokken en prostitutie. Alles loopt voorspoedig totdat ze de aandacht trekken van een oudere gangster die zich irriteert aan hun succes, en ze probeert te vernederen voor alle andere criminelen van Macau, Alan heeft geen keus en moet op de uitdaging van de gangster in gaan om geen gezicht verlies te lijden. Hij vertrekt naar Thailand om daar een deal te sluiten met een wapen handelaar, dit blijkt een val te zijn en een poging om en Alan en de wapenhandelaar te elimineren, na een achtervolging en een schietpartij weten ze beiden te ontsnappen en tijdens een diner wordt de deal gesloten. Thuis heeft Ah Tien ook niet stil gezeten, hij heeft zijn jeugd liefde Ka Si (Pat Ha)weer ontmoet en wil met haar verder alleen moet hij dan wel zijn leven als crimineel op geven. Alan is het hier totaal niet mee eens en verbreekt ieder contact met Ah Tien, maar de keus is gemaakt en hij trouwt met Ka Shi en opent een eigen supermarkt in Hong Kong. Ondertussen is de gangster nog steeds niet klaar met Alan en weigert hem de betaling voor zijn geleverde diensten dit veroorzaakt een hoop vuurwerk, maar de stoppen slaan pas echt door als Ah Tien’s peetzoon vermoord wordt., Koelbloedig verlaat Ah Tien zijn vrouw en super markt om zijn broer te helpen.

De film is hoofdzakelijk een liefdes verhaal met af en toe bijzonder bloederige en gewelddadige actie scènes. De Actie is van een gemiddelde kwaliteit en blinkt niet echt uit en ik ben ook niet echt te speken over de keuzen van de acteurs in de bij rollen, beide dames hebben het net niet en om over de kleding maar niet te spreken. Eigenlijk vond ik de film maar matig maar de laatste 10 minuten maken een hoop goed. Deze film is dus alleen de moeite waard als je een echte Chow Yun Fat fan bent

Drager Video
Beeld kwaliteit Redelijk
Taal Cantonees